Hinnat alkaen 57 390 €
Mazda CX-80
SUV
Hinnat alkaen 57 390 €
SUV
Hinnat alkaen 53 390€
SUV
Hinnat alkaen 42 106€
SUV
Hinnat alkaen 33 391 €
SUV
Hinnat alkaen 36 426€
Sedan | Wagon
Hinnat alkaen 30 390€
Hatchback | Sedan
Hinnat alkaen 23 395€
Hatchback
Hinnat alkaen 34 998 €
Roadster
Hinnat alkaen 44 983€
RF
Hinnat alkaen 39 500€
Lataushybridi
Tutustu Mazda malleihin ja lataa itsellesi PDF -hinnasto.
Lataa HinnastoKatso ajankohtaiset Mazda-malliston tarjoukset.
NÄYTÄ TARJOUKSETEtsi paikallinen Mazda-jälleenmyyjäsi ja ota yhteyttä jo tänään.
ETSI OMASILuo täydellinen Mazdasi valitsemalla väri ja muut vaihtoehdot.
ALOITA RAKENTAMINENYksityisleasing on edullinen ja riskitön tapa hankkia uusi auto.
KATSO HINNASTOLöydä työsuhdeauto juuri sinun tarpeisiisi.
TUTUSTU LISÄÄMazda pyrkii tarjoamaan kaikille asiakkailleen sekä ajamisen nautintoa että ympäristön ja turvallisuuden kannalta erinomaisen suorituksen. Tämän filosofian mukaisesti Mazda työskentelee jatkuvasti turvallisuuden tuotekehittelyn parissa saavuttaakseen äärimmäisen tavoitteensa, joka on onnettomuuksista vapaan autoiluyhteiskunnan luominen.
i-ACTIVSENSE®-järjestelmä huolehtii aktiivisesti ajamisen turvallisuudesta käyttämällä millimetriaaltoja hyödyntäviä tutkia ja kameroita, joiden avulla se pitää sinut ajan tasalla ympäristön tapahtumista. Samalla voit itse keskittyä tien seuraamiseen. Voit itse keskittyä nauttimaan varmasta ajosta tietäen, että nämä järjestelmät ovat jatkuvasti valmiina varoittamaan sinua mahdollisista vaaroista, välttämään törmäyksiä tai vähentämään niiden vakavuutta tilanteessa, jossa törmäys on väistämätön. Tämä on toinen esimerkki Jinba Ittai -filosofiamme mukaisesta auton ja sen kuljettajan välisestä yhteydestä.
Aktiivinen turvallisuusteknologia auttaa kuljettajaa onnettomuuksien ehkäisemisessä tukemalla hänen kykyään vaaratilanteiden ennakoimiseksi ja välttämiseksi näkyviä varoituksia ja äänimerkkejä käyttämällä.
Näistä tekniikoista on apua matkustajien suojaamisessa ja vaurion minimoimisessa törmäyksen sattuessa. Niihin kuuluvat jäykkä SKYACTIV®-kori rengasrakenteella, esikiristimellä ja kuormituksenrajoittimella varustetut istuinvyöt, törmäyksessä kokoon taittuva jarrupoljin, SRS Airbag Systems3 -turvatyynyjärjestelmä ja paljon muuta.
Törmäyksenestotekniikka auttaa vähentämään törmäyksen vakavuutta tilanteessa, jossa se ei ole vältettävissä.
Ennakoiva i-ACTIV AWD® -nelivetojärjestelmä tuottaa kaikilla pinnoilla tarvittavat pidon ja varmuuden kaikissa sääolosuhteissa. Jos järjestelmä sisältyy varustukseen, se kerää tiedot useista tieolosuhteita ja ajosyötteitä keräävistä tietopisteistä nelivedon tarpeen ennakoimiseksi ja ohjaa tehonsyöttöä tarpeen mukaan.
Mazdalla jatkuvana tavoitteenamme on parantaa ajamista. Tässä tarkoituksessa olemme kehittäneet uuden tekniikan: G-Vectoring Control Plus -järjestelmällä varustettu SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS mahdollistaa sulavamman, vähemmän rasitusta tuottavan ajon. Ajokokemus parantaa ajamisen varmuutta ja kohottaa kuljettajan arjen yläpuolelle.
Oletko joskus aikonut vaihtaa kaistaa, mutta huomannut viime hetkellä, että katvealueella onkin toinen ajoneuvo? Tällaiset läheltä piti -tilanteet eivät ole harvinaisia, ja ne voivat olla vaarallisia. Mazdan katvealueen valvontajärjestelmä (BSM) käyttää takapuskuriin kiinnitettyjä tutkalaitteita takaa lähestyvien ja viereisellä kaistalla olevien ajoneuvojen havaitsemiseen. Järjestelmä varoittaa kuljettajia molemmilla puolilla katvealueella olevista ajoneuvoista sivupeilissä näkyvällä kuvakkeella. Jos kuljettaja kytkee suuntavilkun suuntaan, jossa on toinen ajoneuvo katvealueella, kuvake vilkkuu ja äänimerkki varoittaa vaarasta.
Peräänajot ovat yleisin onnettomuustyyppi, ja noin 60 % niistä tapahtuu suhteellisen alhaisilla nopeuksilla: 30 km/h tai sen alle. Älykäs kaupunkijarrutusavustin (SCBS) auttaa kuljettajaa välttämään autoon edestäpäin kohdistuvia törmäyksiä kaupunki- tai ruuhkaliikenteelle tyypillisillä alhaisilla nopeuksilla. Ajettaessa hiljaisella nopeudella (noin 4–30 km/h) tuulilasiin kiinnitetty kamera havaitsee edellä olevan ajoneuvon. Jos järjestelmä havaitsee törmäysvaaran, se valmistaa jarrujärjestelmän maksimaalisen pysäytysvoiman käyttöön kuljettajan jarrutuksen varalta. Jos kuljettaja ei tee väistöliikettä tai jarruta, järjestelmä jarruttaa ja samanaikaisesti vähentää moottorin tehoa törmäyksen välttämiseksi tai sen vakavuuden vähentämiseksi.
Mazdan kaistavahtijärjestelmä (Lane-Keep Assist System, LAS) edistää turvallista ajamista ohjausta avustamalla. Kuljettaja voi valita joko kaistan keskikohdalla ajamista tukevan ja varhain ohjausta avustavan Lane-Trace-tilan tai Lane Departure Avoidance -tilan, joka puuttuu ohjauksen kulkuun vasta ajoneuvon ollessa siirtymässä pois ajettavalta kaistalta. LAS käyttää tuulilasiin kiinnitettyä kameraa kaistamerkintöjen tunnistamiseen, ja se käynnistyy yli 60 kilometrin tuntinopeudella ajettaessa.
Asetetulla nopeusalueella toimiva MRCC (Radar Cruise Control) säätää ja ylläpitää automaattisesti turvallista etäisyyttä edellä kulkevaan ajoneuvoon ja helpottaa siten kuljettajan kuormitusta pitkillä ajomatkoilla ja moottoriteillä ajettaessa. Siihen sisältyy lisäksi etäisyyttä mittaava Distance Recognition Support System (DRSS), joka näyttää seurantaetäisyyden edellä kulkevaan ajoneuvoon, mikä auttaa kuljettajaa tiedostamaan tärkeitä turvallisuuteen liittyviä seikkoja.
Oletko koskaan peruuttanut ulos pysäköintiruudusta ja joutunut jarruttamaan äkillisesti siksi, että et nähnyt sivulta tulevaa ajoneuvoa? Risteävän liikenteen varoitin (Rear Cross Traffic Alert, RCTA) on suunniteltu avustamaan turvallisessa peruuttamisessa. Järjestelmä käyttää sellaisia samoja tutkalaitteita ja ilmaisimia molemmilta puolilta lähestyvien ajoneuvojen valvonnassa kuin BSM ja varoittaa lähelle tulevista kohteista.
Auton jokaisen yksityiskohdan tulisi olla muovattu kuljettajan ympärille.